Bloggforsiden   Tilbake til bloggforsiden

Papirets verdi

22. jan. 2014

Reklame på papir har sterkere påvirkning enn elektronisk
Dette gjelder selv overfor de helt unge. Folk i alle aldre foretrekker reklame på papir fremfor elektronisk reklame. I en tid hvor mange firmaer pøser ressurser inn i internettmarkedsføring fortsetter altså papir å være det mest effektive medium for å kapre nye kunder og beholde de man har.

Google spurte kunder hvilken type markedsføring som påvirker dem mest?
Fem av topp seks var papirbaserte markedstiltak. Direkte reklame på papir 37%, avisannonse eller bilag 31%.

350+ markedsførere ble spurt om hvilke metoder markedsføring som gir mest igjen for pengene?
Direkte reklame i post er den metoden som gir mest igjen for pengene, 37% når det gjelder å skape oppmerksomhet og kontakt, 34% for å skaffe nye kunder.

2500 unge (12-17 år) i USA og Europa ble spurt om å rangerer "online" versus "offline" reklame
Sannsynligheten for at de husket et budskap over tid var fire ganger større ved ”offline” reklame enn ”online” reklame; 50% kontra 12%.

Hvordan stemmer dette med dine erfaringer?
CopyCat har siden starten jobbet med papiret som medium, men vi har for lengst innsett at våre kunder har behov for både elektroniske media og papir. Det er ikke et enten eller, men ”ja takk, begge deler”.

Alle henvisninger er hentet fra rapporten: ”Documenting the value of paper, March 2013”.

Last ned rapporten

skille

Kommentarer




skille

CopyCat® | Alle rettigheter © 2013 | Tlf. 08180 | www.copycat.no | Utvikling og design av CopyCat+