Publisert

Skeids stadion klar for fotballsesongen

200 arenaskilt er produsert og levert fra CopyCat til Skeids hjemmebane på Nordre Åsen i Oslo. Der tar dugnadsgjengen ansvaret for montering, og da trenger ingen bekymre seg for om skiltene tåler harde baller eller begeistrede supportere gjennom hele sesongen. Disse gutta har jobbet sammen før, både på og utenfor banen.

Dugnadsgjengen tar ansvar

Dugnadsgjengen er på plass med 10-15 mann denne onsdagen i mai, og deler seg i to arbeidslag som tar ansvaret for skiltmontering på hver sin side av banen. Fjorårets nedrykk for A-laget i fotball snakkes det ikke om, hos disse gutta er det heller seriemesterskapet i 1966 og NM-finalen i 1974 som sitter sterkest i minnet.

Daglig leder Daniel Holmeide Strand er glad for at sponsorene fremdeles støtter Oslo-klubben, til tross for A-laget nå spiller i PostNord-ligaen (tredje nivå) og at seriestarten er utsatt som følge av koronakrisen.

– Arenareklame er en viktig del av sponsoravtalene våre, og årets skilt rundt banen blir finere enn noen gang, sier han fornøyd. Også tribunen på OBOS Idrettspark Nordre Åsen er oppgradert, og med 200 aluminiumsskilt blir det et fotballstadion verdig en klubb med velfylt premieskap fra glansdagene. Daniel forteller at selve platene er levert av Kro Produksjon, en felles samarbeidspartner av CopyCat og Skeid.

– Per Utne fra CopyCat og Richard Waren fra Kro Produksjon fikk en god idé sammen under et partnertreff vi arrangerte i høst. Kro Produksjon produserer er egentlig kjøkkenhetter, med produksjon i Oslo, dermed kan de levere platene som CopyCat folierer. Vi synes det er veldig bra at bedriftene som støtter oss kan samhandle på en slik måte, sier Daniel, som leder en klubb med lange tradisjoner.

God stemning og solid montering når dugnadsgjengen hos Skeid tar ansvar. Og Per Utne fra CopyCat går ikke av veien for en prat om verken fotball eller reklameskilt.

Kaffe og pølser

Det nærmer seg lunsjtid, og den faste onsdagsgjengen lar skilt, skruer og verktøy hvile en times tid, slik at kostnadsbudsjettet for kaffe og pølser kan oppnås denne måneden også. Mange av dem har snørt på seg fotballsko eller hockeyskøyter selv for klubben i sitt hjerte, sågar hoppet på ski eller løpt orientering. For dagens Skeid er det fotball og bandy som er satsningsområdene, og sommerens fotballsamlinger for barn og ungdom trekker i like stor grad jenter som gutter fra nærområdet. – Vi i Skeid Aktiv stiller selvsagt da også, serverer lunsj til 300 barn og sørger for at ingen drar hjem uten å ha lært seg Skeid-ropet, forteller en av de mange veteranene.

Sponsor og samarbeidspartner

Vi i CopyCat må ærlig innrømme at ikke alle medarbeiderne våre har lært seg SA-SA-SA ennå, men vi er storfornøyd med å få lov til å samarbeide med et idrettslag som spiller en aktiv rolle med breddesatsning i sin del av hovedstaden, og noen av oss kommer garantert til å overvære noen hjemmekamper. Men Daniel, hvordan opplever dere i Skeid at samarbeidet med CopyCat fungerer?

Aldeles utmerket, vi møter trivelige folk som vet hva de driver med, og opplever at leveransene alltid er i tråd med forventningene, enten det gjelder kampprogrammer, sesongkort eller arenareklame slik som nå. Derfor benytter vi faktisk CopyCat til flere tjenester enn vi i utgangspunktet trodde, for eksempel til hjelp med grafisk design og til produksjon av våre nye Skeid-kopper med logo, svarer Skeid-lederen.

Koronakrise

Og til sist, det uunngåelige spørsmålet i disse koronatider. Hvordan har det vært å drive med idrett denne våren?

Krevende, ingen tvil om det, og det kribler i beina for spillere på alle nivåer og klasser. Men det blir fotballkamper på Nordre Åsen denne sommeren også, med flott bane, ny tribune og arenareklame som holder toppnivå. Og med denne dugnagsgjengen som en del av ressursene, er det nesten ingen grenser for hva vi kan få til, sier en storfornøyd Daniel Holmeide Strand i Skeid.

Sponsorene er med i år også, det samme er dugnadsgjengen på Nordre Åsen.
På kunstgresset. Per Utne fra CopyCat har spilt fotball på høyt nivå selv, og er bindeledd mellom Skeid og CopyCat. – Et veldig godt og trivelig samarbeid, der vi alltid får leveranser med høy kvalitet og presis levering, sier Daniel Holmeide Strand, daglig leder i Skeid.
Mat, arbeid og gode historier. Pølser og kaffe hører med når dugnadsgjengen samles på stadion hver onsdag.
Både seriemesterskap og NM-gull. Pokalene i klubbhuset skinner fremdeles, fra en klubb som hevdet seg høyt på 1950-, 60 og 70-tallet. Og Skeid-leder Daniel Holmeide Strand mener reklameskiltene nå skinner nesten like godt som pokalene, etter at CopyCats flatbedprintere på Billingstad har printet med superfin kvalitet som tåler både vær og vind og annen tøff behandling.