
CopyCat-avdelingen i Oslo sentrum er nesten som en nærbutikk, med mye kundekontakt og stort utvalg i ”varehylla”. Avdelingsleder Eirik Wangen er ikke i tvil; – Personlig rådgivning og god kundeservice er suksessfaktor nummer én!
Seks dager i uka
Daglig er det mange titalls kunder innom CopyCat Sentrum i Rådhusgata 17 i Oslo for å få gode råd og veiledning eller hente ferdige oppdrag, og døra er også åpen på lørdager. Mer enn 50 oppdrag på en dag er ikke uvanlig ved denne avdelingen, og dagsomsetningen over disk kan være like stor som den utfakturerte. Eirik Wangen ser det som positivt at sentrumsavdelingen utfører mange mindre oppdrag og har stor bredde.

Kundeservice gir resultater
– Vi vil heller ha ti mindre oppdrag enn ett stort. Her kommer det kunder inn døra hele tiden, og vi er opptatt av at å ta oss tid til hver enkelt, også når det er aller mest travelt, forteller han. Kundene befinner seg gjerne i gangavstand til avdelingen eller går av bussen for å stikke innom, og for de fem medarbeiderne i Oslo sentrum er det en naturlig del av arbeidsdagen å møte kundene ansikt til ansikt. – Det er ingen tvil om at den personlige kundekontakten bidrar til å skape gode og langsiktige kunderelasjoner, oppsummerer Eirik Wangen, som også har ansvaret for fire andre sentrumsnære CopyCat-avdelinger i Oslo.
Håndterer det meste
Kombinasjonen av egenproduksjon i lokalene og effektiv internlogistikk med CopyCat Profil og ”CopyCat-fabrikken” på Lysaker, sørger for sentrumskundene får utført alle typer grafiske oppdrag i ”nærbutikken”. Maskinparken i Rådhusgata består av en driftssikker og robust digitaltrykkmaskin for alle typer hefteproduksjon, samt to plottere for større formater. CopyCats egen budbil er gjerne innom to ganger daglig, slik at høykvalitets foto, interiør med trykk, limfreste trykksaker, tekstiler, rollups, plakater og det meste annet utføres med CopyCats velkjente korte leveringstid.

Rådgivning og design
Det er lett å tro at det meste dreier seg om mottak av filer, produksjon og ekspedering av trykksaker, men en stor del av kundene i Oslo sentrum benytter seg også av teamets erfaring og designkunnskap.
– Rådgivning rundt grafisk design, tips til papir- og materialvalg, formater og annet er en selvsagt del av jobben vår. Ekstra moro er det når både resultatene og tilbakemeldingene fra kundene er så gode som nå, sier et samstemt team med fem medarbeidere ved sentrumsavdelingen.

