Publisert

Ja til kortreiste trykksaker!

Når du velger CopyCat, velger du samtidig kortreist produksjon, og trykksakene dine kan merkes med «Trykt i Norge».

Trykt i Norge

«Trykt i Norge» er et kvalitetsmerke utviklet av Grafisk Bransjeforening, Norsk Industri og NHO, og det pågår for tiden flere informasjonskampanjer for å øke kjennskapen til dette merket. CopyCats medlemskap i bransjeforeningen gir oss rett til å bruke Trykt i Norge-merket, med vårt unike tresifrede nummer. Det slår vi gjerne et slag for, og vi tror det gir flere fordeler for kundene våre enn man kanskje skulle tro ved første øyekast.

Kortreist gir store fordeler

Når trykksakene dine produseres ved en av CopyCats 12 produksjonsavdelinger, bidrar produksjonen til å bevare norske arbeidsplasser, ivaretar norske håndverks- og industritradisjoner, og sikrer lavest mulig transport- og CO2-avtrykk. Samtidig bidrar produksjonen til norske skatteinntekter til fellesskapet. Patrik Knutsson, markedssjef i CopyCat, tror bevisstheten rundt bruken av norske produksjonsbedrifter vil øke i fremtiden, både i grafisk og ellers.

Tradisjonelt har kort leveringstid og høy kvalitet vært de viktigste faktorene for å velge CopyCat. I takt med sterkere bevisstgjøring rundt negative miljøfaktorer, samt koronakrisens synliggjøring av sårbarheten ved utenlandsproduksjon, tror vi fremtidens kunder i enda større grad vil velge norsk produksjon. Derfor støtter vi bransjeforeningens satsning på merket «Trykt i Norge», og vi tror også det gir fordeler for kundene å benytte dette merket på trykksakene sine, sier Patrik Knutsson.

CopyCat produserer ansiktsvisir for norske helseinstitusjoner merket “trykt i Norge” og mulighet for egen logo på vinylbåndet.

Velg merket på trykksakene dine

Merket «Trykt i Norge» kan vi sette på alle trykksaker vi produserer for deg. Det forteller at trykksaken er produsert her i landet, med norsk arbeidskraft og uten unødvendig transport og CO2-utslipp. Vi hjelper deg med å plassere merket på trykksakene dine, selvsagt på en stilren og diskret måte i tråd med det grafiske designet. Når du benytter merket, signaliserer du bevisste miljøvalg og støtte til norske arbeidsplasser og håndverkstradisjoner. Derfor nøler vi ikke med å si «Ja til kortreiste trykksaker!».

Og som alltid når du velger CopyCat: du får lokal kompetanse, rask levering og høy servicegrad med på kjøpet.

Uansett om du trenger grafiske produkter i små eller store størrelser, så kan disse merkes av CopyCat med “Trykt i Norge”.

Se kortfilm om Trykt i Norge